26.05.2017

Lov kaprů na potoce Doporučený

Zveřejněno v Plavaná Napsal(a)  Rumacek prosinec 13 2015 velikost písma zmenšit velikost písma zvětšit velikost písma
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Rozhodli jsme se společně s Tomášem vyzkoušet lov kaprů na mělkém potoku s malou hloubkou okolo 40 – 60cm. Vzhledem k nepřístupnosti břehu a celkové šířky celého potoku (okolo dvou a půl metru), bylo nutno použít co nejkratší prut. Zvolil jsem tedy odpovídající délku 230cm.

Ve vymletých částech břehu voda téměř stála a byla zde dokonalá příležitost lovit šupináče na splávek. Použil jsem kmenový vlasec 0,23mm a návazec 0,18mm, pevný splávek 5g, bročky, obratlík a háček vel. 4. Na krmení jsem nachystal obyčejnou, hotovou směs KAPR 3kg a dosypal trochou kukuřice a peletek.

Společně jsme vybrali celkem čtyři místa vhodná k lovu, které byly jedno od druhého vzdáleny cca 30 metrů. Postupně jsme zakrmili přibližně čtyřma většíma koulema a vrátili se zpět na první flek. Za nástrahu jsme oba zvolili stočený rohlík. Rybolov na tak úzkém a mělkém korytu vyžadoval naprostý klid. Sebemenší rámus, by už i tak dost opatrné ryby vyplašil. Po patnácti minutách od náhozu se splávek připotopil, vyjel zpět na hladinu, znovu se připotopil a jel proti proudu. Zasekl jsem a ryba byla na prutu. Tři rychlé výpady a kapřík, kterému došly síly, se vzdal mému podběráku. Pěkný zdravý lysec. Vyndal jsem háček a pustil ho zpátky.

Dokrmujeme dvěma dalšími koulemi a jdeme na druhé místo. Hned po příchodu byl zřetelný pochyb kaprů na zakrmeném místě. Bubliny a čeření vody je prozradilo. Ani jsem nenahodil. Tomášovi přišel záběr do půl minuty. Tentokrát pro změnu šupináč o pár cm větší. Jen se směju a říkám ,,Tak to bylo rychlé!“. Zase přihazujeme a pokračujeme dál.

Potok se rozšiřoval do malé tůňky. Asi nejlíp vypadající místo na chytání, ale po patnácti minutách ani známka pohybu ryb. Nabral jsem hrst namočených peletek a zkoušel hodit ke splávkům… Pak už jsem slyšel jen hrčení brzdy a ohnutý prut. Ta vlna a množství zvířeného bahna, které za sebou ryba plovoucí proti proudu zanechala, se dala srovnat jen s vystřeleným torpédem. Během její jízdy vymotala půlku cívky a nenechala se zastavit… Pak povolila. Po zázračném dotáhnutí montáže z hlubin křovisek Tomáše čekalo nemilé překvapení v podobě narovnaného háčku.

Rozdýchali jsme pár minut starý zážitek a přemístili se na poslední místo. Tentokrát jsem zkusil obyčejnou kukuřici. Sedíme tak nehybně, že ani projíždějící ondatře nevadí naše přítomnost. Znovu se udělala velká vlna, která oba splávky pěkně rozhoupala. A je to tady. Přesná ukázka toho jak je lov na plavanou kouzelný. Splávek se pomalu vynořil a lehl si na hladinu. Pak se pomalu postavil a zmizel pod ní. Hned jsem cítil, že to není žádný velikán, ale dlouhé výpady a pořád jsem ji nezahlédl. Pěkně pomalu… Nechtěl jsem udělat žádnou chybu. Cítil jsem, že už jí docházeli síly a konečně se ukázal. Je to nečekaně amur. Navádím ho do podběráku a Tomáš podebírá. Rychle ho měříme 52cm a pouštíme zpět.

Dokonce dne jsme obešli ještě jedno kolečko a chytli na každém místě jednoho šupináče. Největší měl 57cm. Takže povedená chytačka i odpočinek…

kapr1

kapr3

kapr4

{jcomments lock}

Číst 665 krát Naposledym změněno Naposledym změněno srpen 23 2016

Staňte se našimi fanoušky

▼Návrhy a potisk stylových triček, nejen pro rybáře!

Z FOTOGALERIE

Sledujte nás

Follow us on Twitter
Join us on Google+
Subscribe RSS Feeds
Kontakt

Zlatevody.cz

Zlatevody.cz je web zabývající se rybařením, převážně na svazových vodách ČR.